Sám volám přes internet se službou Voocall. Trochu nepohodlí vyváží bohatě cena, kterou jsem již ochoten platit za telefonní služby. Takže mám předplacenou službu, bez závazku, se kterou volám za 1 či 2 Kč do mobilní sítě a za 0,6 či 1,2 Kč do sítí pevných a to vše se sekundovou tarifikací. Prvním kreditem byla stokoruna na vyzkoušení a přesto, že jsem se přestal v hovorech krotit (ne že bych volal bez přestávky, ale při ceně 6,9 za každou minutu jsem si vždy rozmyslel, zda je nutné zmáčknout zelené tlačítko), jsem milou stokorunu zlikvidoval až za více než 3 měsíce. To je jen úvod, jak jsem se stal rodinným telefonním aktivistou.
A tak když jsem viděl, že můj otec s „kreditním tarifem“ od T-Mobile platí za minutu téměř to co já s jejich předplacenkou a ještě jim pravidelně posílá ne základních 300 Kč ale někdy i 500 či 600 začal jsem pro něj hledat cestu ven. Tou cestou byl přechod do programu, který poskytuje 02 pro různé spolky a zájmové skupiny. Ač se mi 02 nelíbí ze všech nejvíc, byla to snad rozumná volba. Tam nám totiž za poloviční cenu nabídli stejně volných minut a po jejich provolání nižší cenu za minutu hovoru. Zkoušel jsem se domluvit s T-Mobile, zda nejsou schopni dorovnat nabídku, abych nemusel podstupovat přenos čísla (a to jsem ještě nevěděl, že to bude horší než jsem si představoval). Nebyli schopní nabídnout nic podobného, jen poloviční slevu na paušál, ale to pořád nestačí při jejich cenách a tak nezbývalo než dát sbohem, stihnout měsíc před koncem smlouvy podat pro jistotu výpověď, protože jsem nechtěl riskovat prodloužení smlouvy, i když jsem se na to několika operátorů ptal, žádný mě nedokázal dostatečně ujistit, že číslo přejde na předplacenku bez mého přičinění. Paradoxně až podáním výpovědi se věci začaly hýbat, volali a nabízeli, posílaly zprávy, že můžeme uzavřít smlouvu atd. ale to už bylo pozdě. Nejlepší na celém bylo, že v momentě, kdy karta přešla na předplacenou, nabídli volání za 2,5 Kč na nějakou dobu, čímž bychom se dostali hluboko pod cenu dosud využívaných služeb.
Mezitím bylo třeba poslat smlouvu směrem 02, to jsem bohužel prošvihl a když nastalo ukončení smlouvy k 22.1.2013, bylo ještě třeba počkat do 5.2.2013 na přenos čísla. Navíc T-Mobile začal dělat problémy s přenosem čísla. Když jsem zaslali smlouvu, bylo číslo ještě „tarifní“ a když jsem zadával kód pro přenos do webové samoobsluhy, bylo již „předplacené“. Druhý den píší, že jsme nesplnili podmínky pro přenos čísla, tak pátrám, volám kam mě jen napadne a dozvím se, že když se žádalo o přenos pro tarifní číslo nelze ho dokončit, když je teď předplacené. No dobře. Volám do 02 a slečna tvrdí, že pokud by vyprodukovali nový kód pro přenos, byl by naprosto totožný a T-Mobile takto zcela běžně dělá obstrukce. Dělat může, stejně už u nich neprovoláme ani korunu, protože máme mezitím od 02 další kartu s novým číslem. Volám zpět na T-Mobile a nutím operátora přenos potvrdit, ale jsou dobře vyškolení a odolní. Tohle se opakuje ještě několikrát, když tvrdím, že už mám nové číslo pro přenos (když už má být stejné), nakonec tam celou objednávku přenosu čísla smazali a musel jsem stejně objednávat další. Přenos čísla se posunul až na 12.2.2013 a to je právě dnes.
Celou věc řeším dva a půl měsíce — zjišťování, podání výpovědi měsíc předem, podání smlouvy s novým operátorem, snad hodina hovorů s různými lidmi na infolikách. Snad to stálo za to.
Konec jedné SIM karty
Napsat komentář