Tentokrát jde o postřeh z automobilového světa. Poslední dobou bylo auto cítit spáleninou po zaparkování, ale třeba i na semaforech. Když byla tma tak byl vidět i kouř z pod kapoty proti osvětlené ploše. Původně jsem si myslel, že staré kotouče už nevrací destičky a drhnoucí brzdy se pálí. Pak jsem nechal kotouče vyměnit a říkal si, že smrad jde z laku a že si to časem sedne. Jenže pak ten kouř z motorového prostoru, to už nevypadalo na brzdy. A spálený smrad začal být taky horší a horší. Musela být lahůdka za námi jet. Hned po jízdě jsem otevíral kapotu a sledoval a čichal. Nikdy to nebylo tak výrazné, abych mohl jednoznačně říct, co s tím je. Strkal jsem telefon ze všech stran motoru a prohlížel natočené video, zdali problém nebude vidět. Olejová vana nebyla politá, ale na vlnovci byl vidět spálený, pravděpodobně olej. To je to co by mohlo smrdět. Pak byl dost zaneřáděný blok motoru (1.4 16V, BXW) v oblasti napojení odlučovače oleje na blok a všude pod ním, byť na vaně se kapka oleje po utření už neobjevila. Mimochodem, ani jsem nevěděl, že odlučovač je standartní součástí motoru. Takže problém byl někde kolem olejové vany, nebo onoho odlučovače. Jen nebylo jasné, jak by olej odkapával na vlnovec který není přímo pod odlučovačem. Přetěsnit vanu bych si netroufl, ale těsnění odlučovače jsou stokorunová položka, tak proč ho nezkusit vyměnit sám a když to bude vana, půjde holt do servisu.
Objednal jsem těsnění, ale vzal jsem i nový odlučovač za 900 s tím, že pokud budou těsnění stačit, vrátím ho.
Nez balík druhého dne dorazil, rozmyslel jsem se, že dám odlučovač nový, starý je stejně zanesený. Namontoval jsem ho na motor a už v tu chvili bylo zřejmé, že těsnění odlučovače může být místo, kudy utíká olej. Starý tam jen tak seděl, šel vyndat a vrátit jedním prstem. Ten nový jsem tam musel narvat pomocí šroubů. Jenže po montáži jsem nemohl vrátit hadici vzduchu, prostě tam konektor necvakl a hadice vůbec nedržela. Takže bacha na odlučovač Topran, na jedné diskuzi byl také příspěvek o tom, že hadici nelze připojit. Takže zpět pro starý odlučovač a vyměnit těsnění, nový sundat a starý vrátit na původní místo.
Auto jsem projel a vlnovec čoudil. Během těch demontáží jsem sledoval jak se postupně máčí olejem, byť kapky nikde. Takže kouř jsem čekal. Na zpáteční cestě domů jsem držel motor v otáčkách, aby se výfuk pěkně prohřál a tentokrát po zaparkování žádný smrad. Pohled pod auto, žádný dým, zvedám kapotu a tam taky krásno. Tak snad cajk.